fredag 16 september 2011

Bokmässanenkäten 2011

Jag har svarat på Loka Kanarps bloggutmaning. Gör det ni också!

Namn: Johannes
Hemort: Stockholm
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Minns inte riktigt när jag började åka med mamma och pappa på 90 talet eller ens hur många gånger vi åkte, men varje år sedan 2002, det vet jag säkert.
På årets bokmässa ska jag: Sälja Galagoböcker och prata på seminarier på seriescenen och i Aftonbladets monter. Men framför allt ska jag hålla i en väldigt stor fest på torsdagen som jag och min kompis Björn Westerlund arrangerat varje år på bokmässans torsdag i Galagos namn sedan 2004. I år spelar Kite som är ett av mina favoritband just nu och vi firar även våra vänner på ETC:s 35 år i smeten.
Ett bra bokmässanminne: Det är så många, allt från surrealistiska skrönor om misslyckade trötta försök till orgier på hotellrum till vansinnigt packade maktmän på Parks hotellbar. Men det stora minnet är nog förra årets mässbesökare och hur de kastade sig över våra böcker.
Några böcker jag ser fram emot: Våra egna såklart, men kanske mer än något annat så ser jag fram emot just Loka Kanarps och C-M Edenborgs Hungerhuset som ser stekhet ut det lilla jag sett.
Ett seminarium eller annat prat jag ska se: Jag ska se Birgitta Stenbergs och Karolina Bångs seminarium samt Mats Jonssons och Liv Strömquists samtal om kärnfamiljen med Lena Andersson. Självhype, jag vet. Men det är också de enda seminarier jag hinner gå på.
Jag hoppas slippa: Gräla. Nog sagt där.
En fest/tillställning som jag ska gå på: Gläntas fest på fredagen. Det brukar vara en kamp mot tröttheten, men också alltid värt det.
Mitt bästa bokmässefynd: Det känns som jag aldrig riktigt hinner fynda något på mässan. Kan i nuläget inte erinra mig vad det skulle vara. Men jag älskar att byta böcker med de andra serieförlagen på serietorget.

Nu kör vi!

1 kommentar:

  1. Nu trodde jag först att det stod "Bokmässanskiten 2011". Vilken tråkig inställning dom har, tänkte jag.

    SvaraRadera