tisdag 30 mars 2010

Hemma igen efter Textival

Det var Textival i Göteborg i helgen, min personliga favoritmässa under hela året och också startskottet för årets mässvår. Vi har på något vis kommit överens om att Textival ska vara den där mässan vi åker på för att bara ha kul. Och gud vad roligt det var! Alltså ärligt så var årets mässa den kramigaste intellektuella sammankomst jag varit på på flera år. Det kan ha haft och göra med en strålande Orupduett med Linn Hansén, det kan ha varit DJ-battlet med Sara Granér. Men det är sällan jag kommer ifrån en mässa och känner mig, ja, stärkt i vad jag gör helt enkelt. Tyvärr dracks det ingen traditionell Gröna hissen i år och det är kanske det enda jag ångrar men det kompenserades bra av synen när Caroline Ringskog Ferrada-Noli rusade ut från Kellys kök med en folieinslagen Pizza och kastade sig in i en taxi till sällskapets applåder.

Tack till Stina, Sabina, Magnus och Sandra för ännu en succé! Och tack till Linn för ett roligt pass vid skivspelarna. Vi får hoppas vakten inte är arg i all evighet. Tack till Bettina för kunskapen om "de fem". Jag har vuxit som människa. Jag vill även tacka profeten på Swebuss express för sin fyra timmar långa predikan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar