måndag 25 januari 2010

Man vet att det snart är dags att resa till Angoulême när...

Min mailbox fylls sakta men säkert med märkliga spam på franska. En gång om året blir det såhär. Jag fattar inte vart breven kommer ifrån och hur de hittar mig, oftast står det inget i dem och ibland är det någon sorts agent som vill träffas vid internationella tältet. Ingenting är någonsin på något annat språk än franska. Jag blir förvirrad.

Som den rutinerade förlagsarbetare jag är har jag vett att dodga allt sådant fullständigt och har enbart bokat möten med de jag vill träffa själv. Lite är det som med Facebook. Har jag bara träffat personen i fråga i verkligheten så kan vi träffas på festivalen, men de som vill adda mig på festivalen utan att ha setts innan bemöts med försiktighet.

På onsdag är det i alla fall dags. Jag kommer blogga mellan cognacglasen från pressrummet i Angoulême med återkommande rapporter.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar