fredag 27 november 2009

Northern Lights vol. 2


Häpp, häpp, häpp. Med jämna mellanrum har jag ju pratat om att framtiden kommer bli så sjukt jävla skitkul. Nu ska jag glutta lite på första julkalenderluckan och berätta varför. Allt pekar nämligen på att vi kommer smida samman en nästa antologi på engelska, som planeras komma ut redan nu under våren 2010. Vi slopar skuggorna från och med nu, släpper in fyrfärgen och kallar boken för Northern Lights vol. 2. Anledningen till att jag släpper den här bomben innan allt är spikat är för att vi måste börja smida det där förbannade järnet medans det är glödande varmt och boken måste vara klar redan i mars månad. Därför är spelreglerna såhär. Det behöver INTE vara tidigare opublicerat material, utan ta det bästa som ni gjort och som är klart redan nu. Sidbegränsningen ligger på max 10 sidor (Galago förbehåller sig rätten att själva välja ut serier som är längre än så), men gärna att lämna in en riktigt bra ensida kommer nästintill kunna garantera medverkan. Boken kommer landa på ca 160 sidor och vara helt i färg.

Boken ska, om allt går som planerat, släppas på MoCCA-festivalen i New York i april 2010.

Hör av er till mig för medverkan.

2 kommentarer:

  1. Låter ju väldans spännande, detta. Hur hör man lättast av sig till dig med intresseanmälan om medverkan, Johannes? Galago-mailen eller någon annan?

    SvaraRadera
  2. Jupp. Maila mig på galagomailen.

    SvaraRadera